Šifra: 312205 Artikl je dostupan
Cijena: 0,41 €
Broj: | 789 |
---|---|
Vrijednost: | 3,10 kn |
Dizajn: | Tomislav Vlainić, dizajner iz Splita |
Fotografija: | Milan Drmić |
Veličina: | 35,50 x 29,82 mm |
Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
---|---|
Zupčanje: | češljasto, 14 |
Tisak: | višebojni ofset + zlato |
Tiskara: | Zrinski d.d., Čakovec |
Datum izdanja: | 25.11.2010. |
Naklada: | 1.000.000 (700.000 maraka i 30.000 karneta) |
Već dvije tisuće i deset godina Dijete se rađa u svoju smrt i uskrsnuće. Otkad svijet po tome rođenju bilježi svoje vrijeme, scena se rođenja domišlja i obogaćuje.
Motiv: Poklonstvo pastira, Josip Biffel, Galerija „Šimun“ franjevačkog samostana sv. Ante, Dubrave pokraj Brčkog, BiH Božić traje. Već dvije tisuće i deset godina Dijete se rađa u svoju smrt i uskrsnuće. Otkad svijet po tome rođenju bilježi svoje vrijeme, scena se rođenja domišlja i obogaćuje. Uz glavne uloge pojavljuju se i smjenjuju epizodisti, metafore dobivaju tijela, pa tako i topla nijemost životinja upotpunjuje ljudski registar. Duh vremena raspoređuje priču, rasipajući darove ili svodeći događaj na bitno. Stilovi i razdoblja smjenjivali su se oko štalice, ali je nisu izostavljali. Mnogi su slikari i kipari u prizor rođenja unosili dobro svojih života, drage crte svojih žena i djece, svojih bližnjih, pa i svoje vlastite. Iskustvom ili čežnjom u taj se prizor svatko mogao uživjeti. Odolio je on i progonu naracije u moderno doba. Neka nova, ponekad stroga ganutost, prenijela je betlehemske luči i u naše dane. Slikar Josip Biffel (rođen 1933., diplomirao na ALU u Zagrebu 1959. u klasi Đure Tiljka, profesor na istoj Akademiji) jedan je od onih koji su se poklonili pred štalicom. Učinio je to na moderan način, otpisujući sitne pojedinosti a puneći prostor, velike protežnosti, čarolijom svjetla. Modri mrak neba i špiljice, u njemu brižni Josip i životinje, svjetlosni odsjaj po dalekoj zemlji, noć iza leđa skromnih likova koji su čuli zov i došli se diviti novom životu, sjaj na majci i djetetu, na krošnji čarobnog stabla koje dijalogizira s nebeskim glasovima i neobičnim rumenilom što ga noć odašilje – tako bi se možda riječima mogla prevesti Biffelova slika. Biffel nije toliko ponio s Akademije od svoga profesora koliko je razmjenjivao sa suvremenicima, s Ivančićem, Stančićem, Lesiakom... Velik dio opusa posvetio je upravo sakralnim motivima i upravo sakralnim prostorima Bosne i Hercegovine. Stvaranje prostora, ispitivanje njihovih dimenzija, rotiranje horizonata, komprimiranje ili rastezanje dubina osnovna su crta njegove poetičnosti. Upravo su slike posvećene prostoru možda i najvlastitija i najbolja njegova djela. A taj prostor ispunjen je bojama koje nose svjetlost i tamu, koje zamjenjuju opis žarenjem i sjajem. Galerija «Šimun», u kojoj se nalazi Biffelova slika s još sedam stotina i dvadeset modernih hrvatskih umjetnina i iz koje nam dolazi ovogodišnja božićna marka, djelo je velikoga franjevačkoga kolekcionara, fra Stjepana Pavića. Jedna od najljepših zbirki Bosne i Hercegovine, a i Hrvatske, pridonosi spoznaji i definiciji ne samo naše vlastite nego i univerzalne domovine. Željka Čorak
Naziv: | BOŽIĆ 2010. |
---|---|
Vrsta: | P |
Opis: | Marke su izdane u arcima od 20 maraka i karnetu od 10 samoljepljivih maraka, a izdana je i prigodna omotnica prvog dana (FDC). |
Datum: | 25.11.2010. |
Ostale marke u ovoj seriji: