Šifra: 405137 Artikl je dostupan
Cijena: 0,72 €
| Broj: | 1567 |
|---|---|
| Vrijednost: | 0,72 eura |
| Dizajn: | Orsat Franković, dizajner iz Zagreba |
| Fotografija: | Miho Skvrce, fotograf iz Dubrovnika |
| Veličina: | 35,50 x 42,60 mm |
| Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
|---|---|
| Zupčanje: | češljasto, 14 |
| Tisak: | višebojni ofset |
| Tiskara: | AKD d.o.o., Zagreb |
| Datum izdanja: | 24.11.2025. |
| Naklada: | 25 000 primjeraka po motivu |
Antun Masle (Orašac, 1. IX. 1919. – Dubrovnik, 20. VIII. 1967.) dubrovački je moderni slikar kolorističkog izričaja koji je usprkos preranoj smrti ostvario impresivan opus.
Antun Masle – Orašac Antun Masle (Orašac, 1. IX. 1919. – Dubrovnik, 20. VIII. 1967.) dubrovački je moderni slikar kolorističkog izričaja koji je usprkos preranoj smrti ostvario impresivan opus. U Dubrovniku je primao neformalne poduke od Koste Strajnića (1887. – 1977.), slikara, teoretičara umjetnosti, konzervatora, muzealca i važne figure za razvoj moderne umjetnosti u Dubrovniku. Studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu od 1938. do 1942., a nakon povratka u Dubrovnik cijeli se život bavi pedagoškim radom. Njegovo slikarstvo značajem pripada korpusu nacionalnog slikarstva, jednako kao i opusi Iva Dulčića (1916. – 1975.) i Đura Pulitike (1922. – 2006.), dubrovačkih slikara s kojima je dijelio generacijsku pripadnost, prijateljstvo i nagnuće prema kolorističkom i ekspresionističkom načinu izražavanja. U svojim portretima, pejzažima, mrtvim prirodama i prikazima životinja, Antun Masle rabi boju srodno fovističkim načelima, osobito u ranijim radovima. Slika „Iz Orašca”, nastala 1944., u ranom razdoblju Maslina stvaralaštva, prikazuje tipičnu seosku kuću s pripadajućim pitomim mediteranskim pejzažem, interpretiranu jarkim koloritom i pojednostavljenim oblicima. Gusti nanosi boje, koji kod kasnijih slika prerastaju u voluminozne, gotovo trodimenzionalne strukture, jedna su od glavnih karakteristika Maslina slikarstva. U drugoj polovini pedesetih godina prošlog stoljeća blisko mu je obrubljivanje formi crnom bojom srodno stvaralaštvu Georgesa Rouaulta i Milana Konjovića, s kojim je došao u dodir putem neformalne škole Koste Strajnića. Početkom šezdesetih godina prošlog stoljeća u slojevitosti i taktilnosti slikarske površine približava se i art brutu s kojim se susreće prilikom posjeta Parizu. Neki od tipičnih Maslinih motiva su dubrovački interijeri s motivom „slike u slici” koje intenzivno slika u kasnijem periodu od 1962. do 1967. te na kojima postiže bogato kolorističko suzvučje i nijemu, ali intenzivnu komunikaciju neživih stvari. Pojednostavljivanje forme i stilizacija oblika na Maslinim slikama jednako su plod njegova formiranja na dosezima modernih likovnih pravaca, kao i senzibilne naravi, zaigranosti bliske dječjoj imaginaciji i poetskog doživljavanja svijeta. Rozana Vojvoda muzejska savjetnica Umjetnička galerija Dubrovnik
| Naziv: | HRVATSKA LIKOVNA UMJETNOST |
|---|---|
| Vrsta: | P |
| Opis: | Motivi: Antun Masle, Orašac, oko 1944., ulje na platnu, 39,50 cm x 47,50 cm, Umjetnička galerija Dubrovnik Đuro Pulitika, Proljetni pejzaž, 1974., ulje na platnu, 59,50 cm x 79,20 cm, Umjetnička galerija Dubrovnik Marke su izdane u arčićima od 6 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). |
| Datum: | 24.11.2025. |
Ostale marke u ovoj seriji:
![]() |