Šifra: 405138 Artikl je dostupan
Cijena: 0,72 €
| Broj: | 1568 |
|---|---|
| Vrijednost: | 0,72 eura |
| Dizajn: | Orsat Franković, dizajner iz Zagreba |
| Fotografija: | Miho Skvrce, fotograf iz Dubrovnika |
| Veličina: | 35,50 x 42,60 mm |
| Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
|---|---|
| Zupčanje: | češljasto, 14 |
| Tisak: | višebojni ofsetni |
| Tiskara: | AKD d.o.o., Zagreb |
| Datum izdanja: | 24.11.2025. |
| Naklada: | 25 000 primjeraka po motivu |
Đuro Pulitika (Bosanka, selo iznad Dubrovnika, 26. I. 1922. – Dubrovnik, 14. XII. 2006.) dubrovački je moderni slikar prepoznatljivog snažnog kolorističkog izraza čije je stvaralaštvo dalo poseban doprinos hrvatskom pejzažnom slikarstvu.
Đuro Pulitika – Proljetni pejzaž Đuro Pulitika (Bosanka, selo iznad Dubrovnika, 26. I. 1922. – Dubrovnik, 14. XII. 2006.) dubrovački je moderni slikar prepoznatljivog snažnog kolorističkog izraza čije je stvaralaštvo dalo poseban doprinos hrvatskom pejzažnom slikarstvu. U dvama navratima pohađa Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu (1941. – 1943. i 1945. – 1947.), nakon čega se vraća u rodni grad. Školovanje ipak nastavlja u Umjetničkoj školi na Cetinju, koju nakon preseljenja lokacije završava kao Školu primijenjene umjetnosti u Herceg Novom 1950. godine. Zavičajna tematika i mediteranski krajolik okosnica su njegova izraza, posebice rodnog kraja pri čemu koristi zasićene i tople tonove boja: crvena, narančasta, žuta, modra, zelena, ljubičasta. U koloristički intenzivnim radovima najzastupljeniji su prikazi varijacija pejzaža u kojima je prisutno konturiranje formi, najčešće crnom bojom. Pritom nerijetko koristi forme kruga i polukruga koje upotrebljava i za oblikovanje stabala, brežuljaka, ali i tijela ženske figure, često uklopljene u interijer. Boja i svjetlost u izrazito autentično stvaranom slikarskom rukopisu Pulitike nisu u službi oponašanja stvarnosti, već služe kao alat za oblikovanje formi i postizanje psihološke karakterizacije likova i stvaranje emocionalnog naboja u slici. U prikazima interijera autor ne predočava konkretan prostor, već je utjelovljen introspektivni prostor ispunjen nostalgijom, sjećanjima, meditativnošću. Likovi su tipizirani te su najčešće naslikane figure i aktovi žena, crne mačke, figure djedova i kapetana gdje inspiraciju pronalazi u osobama iz vlastite obiteljske povijesti, no prisutni su i prazni interijeri. Predmeti u prikazanim interijerima imaju ulogu pripovjedača pa tako prikazani kompas, slike, globus, lampa pripovijedaju priču o životu osobe koja prostor koristi. U radovima religijske tematike ističu se dva najčešća prikaza – raspeće Krista i oplakivanje Krista. Religijski su prikazi uklopljeni u pejzaž, najčešće s nagovještajem brežuljka, na mjestu znatno udaljenom od naseljenih mjesta. Jelena Tamindžija Donnart kustosica Umjetnička galerija Dubrovnik
| Naziv: | HRVATSKA LIKOVNA UMJETNOST |
|---|---|
| Vrsta: | P |
| Opis: | Motivi: Antun Masle, Orašac, oko 1944., ulje na platnu, 39,50 cm x 47,50 cm, Umjetnička galerija Dubrovnik Đuro Pulitika, Proljetni pejzaž, 1974., ulje na platnu, 59,50 cm x 79,20 cm, Umjetnička galerija Dubrovnik Marke su izdane u arčićima od 6 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). |
| Datum: | 24.11.2025. |
Ostale marke u ovoj seriji:
![]() |