Šifra: 331258 Artikl je dostupan
Cijena: 0,41 €
![]() |
Broj: | 1122 |
---|---|
Vrijednost: | 3,10 kn |
Dizajn: | Ivana Vučić i Tomislav-Jurica Kačunić, dizajneri iz Zagreba |
Fotografija: | Goran Vranić |
Veličina: | 42,60 x 35,50 mm |
Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
---|---|
Zupčanje: | češljasto, 14 |
Tisak: | višebojni ofset |
Tiskara: | AKD d.o.o., Zagreb |
Datum izdanja: | 1.12.2017. |
Naklada: | 100 000 |
Ostvario je bogat sakralni opus u crkvama širom Hrvatske, a slikao je i mnogobrojne portrete, aktove te krajolike stilski se krećući između zakašnjeloga historicizma, realizma i simbolizma, s ograničenim utjecajima bečke secesije i Bukovčeva plenerizma.
Ivan Tišov, Astronom, 1900. (ulje na platnu, 47,8 cm x 68,6 cm) Ivan Tišov (Viškovci kraj Đakova, 1870. – Zagreb, 1928.) još je za djetinjstva bio fasciniran freskama u đakovačkoj katedrali što ga je – nakon kratkotrajna pohađanja osječke gimnazije – navelo na nastavak školovanja u Obrtnoj školi u Zagrebu. Zahvaljujući stipendiji koju mu je priskrbio Izidor Kršnjavi, od 1889. do 1893. studirao je na Kunstgewerbeschule u Beču, a potom do 1894. na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu. Nakon povratka u Zagreb imenovan je učiteljem za slikanje i crtanje na Obrtnoj školi. Od 1913. do 1914. boravio je u Parizu, usavršavajući se na Académie Julian. Kršnjavi ga je još početkom posljednjega desetljeća 19. st. angažirao na izradi figuralnih dekoracija u palači Odjela za bogoštovlje i nastavu u Opatičkoj 10, pa je tako naslikao muze na zidovima stubišta te prikaze antičkih tema u Pompejanskoj sobi s Belom Čikošem Sesijom, Otonom Ivekovićem i Ferdom Kovačevićem. Sudjelovao je i u dekoriranju svoda središnjega prostora palače – Zlatne dvorane – gdje je naslikao alegorije Bogoštovlja, Nastave, Umjetnosti i Znanosti (1893. – 1900.). I nadalje je uspješno odgovarao na narudžbe za slikarskim dekoracijama javnih prostora među kojima se ističu radovi u foajeu zagrebačkoga Hrvatskoga narodnoga kazališta (1904. – 1905.) i slike u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici (1914.). Ostvario je bogat sakralni opus u crkvama širom Hrvatske, a slikao je i mnogobrojne portrete, aktove te krajolike stilski se krećući između zakašnjeloga historicizma, realizma i simbolizma, s ograničenim utjecajima bečke secesije i Bukovčeva plenerizma. Ulje na platnu Astronom iz 1900. pripremni je rad za alegoriju Znanosti sa svoda Zlatne dvorane palače u Opatičkoj 10. Dok je na ostalim alegorijama riječ o prikazu s više likova, na alegoriji Znanosti – koja je smještena na užoj strani svoda i formatom predstavlja parnjak s alegorijom Umjetnosti – Tišov se odlučio za suzdržani prikaz lika astronoma koji sjedi uz teleskop znatiželjno gledajući prema nebu. Pripremni rad gotovo do u tančine odgovara izvedenoj alegoriji na svodu i pokazuje izrazitu težnju mističnoj simbolističkoj sintezi, slikarskoj kvaliteti koja nije bila vidljiva na njegovim drugim figuralnim dekoracijama, a kojom se na najbolji način uklopio u dominantne umjetničke dosege prijelaza stoljeća. dr.sc. Petar Prelog, viši znanstveni suradnik u Institutu za povijest umjetnosti
Naziv: | HRVATSKA LIKOVNA UMJETNOST |
---|---|
Vrsta: | P |
Opis: | Motivi: Robert Auer, Kraj crvenog svjetla, 1911., ulje na platnu Ferdo Kovačević, Bura, 1910., ulje na platnu Ivan Tišov, Astronom, 1900., ulje na platnu Sve su slike iz fundusa Moderne galerije u Zagrebu Marke su izdane u arčićima od šest maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). |
Datum: | 1.12.2017. |
Ostale marke u ovoj seriji:
![]() | ![]() |