Šifra: 327421 Artikl je dostupan
Cijena: 0,41 €
Broj: | 1030 |
---|---|
Vrijednost: | 3,10 kn |
Dizajn: | Ivana Vučić i Tomislav-Jurica Kačunić, dizajneri iz Zagreba |
Fotografija: | Goran Vranić |
Veličina: | 42,60 x 35,50 mm |
Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
---|---|
Zupčanje: | češljasto, 14 |
Tisak: | višebojni ofset |
Tiskara: | Zrinski d.d., Čakovec |
Datum izdanja: | 1.12.2015. |
Naklada: | 100.000 po motivu |
Poznavanje čitave europske tradicije i rani susreti s avangardnim i modernističkim tokovima omogućili su mu da stekne iznimnu samosvijest i slobodu morfološkog kretanja kroz razne izazove i napasti radikalnih pokreta.
Kosta Angeli Radovani, Dunja I, 1957., Moderna galerija, Zagreb Izdvojen položaj kiparstva Koste Angelija Radovanija u novijoj hrvatskoj umjetnosti bilo bi pretjerano pripisati samo njegovim iznimnim formativnim uvjetima: rođen 1916. u Londonu i školovan na milanskoj Breri od 1934. do 1938. u klasi Francesca Messine. Međutim, dobro poznavanje čitave europske tradicije i rani susreti s avangardnim i modernističkim tokovima omogućili su mu da stekne iznimnu samosvijest i slobodu morfološkoga kretanja kroz razne izazove i napasti radikalnih pokreta, čuvajući temeljna svojstva odabrane discipline, jasnoću skulpturalnog izraza, usredotočenost na masu i volumen, suptilnu obradu površine i suzdržani dinamizam temeljnih oblika. Nakon povratka u domovinu Radovani polazi od 1941. do 1945. specijalku na zagrebačkoj Umjetničkoj akademiji kod Frane Kršinića, a neposredno nakon završetka Drugoga svjetskog rata ogleda se i dokazuje u nekonvencionalnim spomeničkim zadatcima. U svakom slučaju, njegova plastična osjetljivost i istančana kultura bili su prava suprotnost onda traženoj socrealističkoj retorici, a bio je upravo polemički dalek i preglasnoj patetici Meštrovićeva primjera, koji su neki drugi naši kipari nužno slijedili. Moderan po čistoći i svedenosti modelacije, suvremen po neposrednosti reagiranja i vitalizmu orijentacije, Kosta Angeli Radovani u pedesetim je godinama prošlog stoljeća znatno pridonio ideji slobode stvaralaštva i razbijanju pukih mimetičkih shvaćanja kiparskih zadataka premda se nikad nije odrekao antropomorfizma, na svoj način shvaćene „figuracije“. Izvanredno pronicav i sabran kao portretist, kao najučestaliji motiv razvijao je varijacije na temu ženskog akta. Kip Dunja I (1957.) stoji kao važna postaja na njegovu putu od sumarne vizije odabranoga korpusa prema pojačanoj geometrizaciji i strukturalnoj razvedenosti stiliziranih elemenata. Odlučujući se za čvrst i masivan model, formu je razigrao živom pokretljivošću udova i „aktiviranjem“ prostora što ga figura svojim stavovima zauzima i obuhvaća. Kiparev je život završio u Zagrebu 2. veljače 2002. godine.
Tonko Maroević
Naziv: | HRVATSKA LIKOVNA UMJETNOST |
---|---|
Vrsta: | P |
Opis: | Motivi: Metalna skulptura XX, Dušan Džamonja 1961., Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb Dunja I, Kosta Angeli Radovani,1957., Moderna galerija, Zagreb Bik, Vojin Bakić, 1956., sadra. Marke su izdane u arčićima od 6 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Hrvatska pošta zahvaljuje na suradnji Modernoj galeriji, Muzeju suvremene umjetnosti, Gradu Zagrebu (ATD pri MSU) i nasljednicima. |
Datum: | 1.12.2015. |
Ostale marke u ovoj seriji:
![]() | ![]() |