Šifra: 315874 Artikl je dostupan
Cijena: 0,41 €
Broj: | 837 |
---|---|
Vrijednost: | 3,10 kn |
Dizajn: | Danijel Popović, dizajner iz Zagreba |
Veličina: | 42,60 x 35,50 |
Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
---|---|
Zupčanje: | češljasto, 14 |
Tisak: | višebojni ofset |
Tiskara: | Zrinski d.d., Čakovec |
Datum izdanja: | 1.12.2011. |
Naklada: | 100.000 |
ANTE KUDUZ (Podsoje pokraj Vrlike, 1935. – Zagreb, 2011.) Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti 1956. Ante Kuduz se iste godine upisuje na grafički smjer na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.
ANTE KUDUZ (Podsoje pokraj Vrlike, 1935. – Zagreb, 2011.) Nakon završene Škole primijenjene umjetnosti 1956. Ante Kuduz se iste godine upisuje na grafički smjer na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Diplomirao je 1964. u klasi profesora Marijana Detonija. Prvi put skupno izlaže još za studija, a samostalno već od 1965. godine. Ukupno će održati sedamdesetak samostalnih te sudjelovati na višestruko toliko skupnih izložaba diljem Hrvatske, bivše Jugoslavije, Europe i svijeta. Od 1969. zaposlen je na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, a 1980. dobiva status redovitog profesora. Osim u grafici, zapažena djela ostvario je i u slikarstvu, a nadasve uspješno bavio se i primijenjenim umjetnostima grafičkog dizajna te oblikovanja knjiga, časopisa i kataloga. Predavao je i na studiju dizajna u Zagrebu od njegova osnutka 1989. godine. Za svoje plodno stvaralaštvo primio je brojna različita priznanja i nagrade, od kojih valja posebno istaknuti nagradu 2. salona mladih u Zagrebu 1969., nagradu za grafiku 5. zagrebačkog salona 1970., drugu nagradu na 2. međunarodnom bijenalu „Srednjoeuropska likovna pobuda ’93.“ u Sežani 1994., nagradu 1. hrvatskog trijenala grafike u Zagrebu 1997. i godišnju nagradu Hrvatskog društva likovnih umjetnika za 2000. godinu. Autor je i više zapaženih grafičkih mapa. Ante Kuduz se autorski oblikovao šezdesetih godina prošlog stoljeća u ozračju obilježenom izložbama novih tendencija te optičkom, odnosno percepcijskom problematikom što su je one sa sobom donosile. Za iskazivanje vlastitoga likovnog izričaja ponajprije odabire tehniku serigrafije, koja ostaje njegovim svojevrsnim zaštitnim znakom sve do potkraj devedesetih godina, kada neće odoljeti mogućnostima i izazovima digitalne tehnologije. Mijene u Kuduzovu višedesetljetnom stvaralaštvu bile su kontinuirane, ali nikada drastične i uvijek logične. Zbog toga su njegova djela publici, i stručnoj i laičkoj podjednako, bila u pravilu zanimljiva te istodobno i lako prepoznatljiva. Serigrafija Prostor – B potječe iz 1972. i predstavlja Kuduza kao vizualno iznimno kultiviranog autora s istančanim osjećajem za kompoziciju i prostornu dinamiku. Otprilike četvrtina ove serigrafije u svojem donjem dijelu ostavljena je posve bijelom, dok će u njenu većem dijelu dominirati geometrizirane i koloristički izrazito raznolike kombinacije koje, u obliku svojevrsnih vrpci, kao da „vise“ s gornjeg ruba cjelokupne kompozicije. Ukratko, radi se o primjeru gdje je vizualna raznolikost, odnosno dinamika na doista začudan način usklađena s kompozicijskom logikom.