Šifra: 339918 Artikl je dostupan
Cijena: 1,33 €
Broj: | 1410 |
---|---|
Vrijednost: | 10,00 kn |
Dizajn: | Ariana Noršić, dizajnerica iz Samobora, Ilustratorica: Maja Cipek, akademska slikarica iz Samobora |
Veličina: | 49,28 x 29,82 mm |
Papir: | bijeli, 102 g, gumirani |
---|---|
Zupčanje: | češljasto, 14 |
Tisak: | višebojni ofset |
Tiskara: | AKD d.o.o., Zagreb |
Datum izdanja: | 6.10.2022. |
Naklada: | 30 000 |
Manevarske lokomotive primarno su namijenjene za ranžiranje vagona na željezničkim i ranžirnim kolodvorima. Nekoć su bile korištene i kao industrijske lokomotive te za vuču vlakova na otvorenoj pruzi, što je danas prava rijetkost. Na hrvatskim se željeznicama trenutačno koriste dvije serije manevarskih lokomotiva, i to dizel-hidraulične lokomotive oznake HŽ 2132 i dizel-električne lokomotive oznake HŽ 2041.
Dizel-hidraulična lokomotiva serije HŽ 2132/JŽ 732 Lokomotive serije HŽ 2132/JŽ 732 građene su između 1969. i 1970. u Tvornici „Đuro Đaković“ u Slavonskom Brodu prema licenciji austrijske tvrtke Jenbacher Werke. Prva lokomotiva puštena je u promet 15. listopada 1969. Ukupno su napravljene 132 lokomotive, i to 72 za današnje Hrvatske željeznice, 25 za slovenske željeznice te 25 za potrebe industrijskog manevra. Godine 1977. naručeno je još 10 lokomotiva te serije za Hrvatske željeznice. U lokomotive te serije izvorno je bio ugrađen dvotaktni dizelski motor Jenbach JW600 snage 441 kW (600 KS), hidraulični prijenosnik snage Voith L26St/v, međuprijenosnik Voith N6 600/2 i osovinski prijenosnik Voith A 30SK. Već nakon 1975. lokomotive su postupno bile podvrgnute konstrukcijskim poboljšanjima, a od 1988. i modernizaciji. Modernizacijski zahvati obuhvatili su ugradnju novih četverotaktnih dizelskih motora Pielstick 6PA4V 184 VG i Jenbach JW 240 D, ugradnju novoga turbo-reverzibilnoga hidrauličnog prijenosnika snage Voith L 3r4 te povećanje rashladnoga kapaciteta čelnoga hladnjaka za vodu. U skladu s ostvarenim konstrukcijskim poboljšanjima i modernizacijskim zahvatima nastale su podserije lokomotiva 2132-000 (sa zadržanim izvornim performansama), 2132-100, 2132-200 i 2132-300. Konstrukcijska poboljšanja i modernizacijske zahvate izvodio je TŽV „Gredelj“ iz Zagreba sa suradnicima. Ugrađena snaga lokomotive je 441 kW (600 KS), vučna snaga 397 kW (540 KS), najveća vozna brzina 30-60 km/h, promjer kotača 950 mm, masa 44 t, osovinski pritisak 14 t, a dužina preko odbojnika 10 500 mm.
Naziv: | LOKOMOTIVE |
---|---|
Vrsta: | P |
Opis: | Motivi: dizel-hidraulična lokomotiva serije HŽ 2132/JŽ 732 dizel-hidraulična lokomotiva serije HŽ 2133/JŽ 734 Marke su izdane u zajedničkom arčiću od 6 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). |
Datum: | 6.10.2022. |
Ostale marke u ovoj seriji: