English version
0,00 €
Vaša košarica
Završi kupnju
072 303 304 | Kontaktni centar Hrvatske pošte












 

LOKOMOTIVE, električna lokomotiva serije HŽ 1141 / JŽ 441

     

Šifra: 368916 Artikl je dostupan

Cijena: 0,96 €


Želim da marke budu žigosane
Unesite željenu poziciju žiga
LOKOMOTIVE, električna lokomotiva serije HŽ 1141 / JŽ 441

Artikl je dodan u košaricu.

nastavite kupovati ili otvorite košaricu

Broj: 1508
Vrijednost: 0.96 EUR
Dizajn: Ariana Noršić, dizajnerica iz Samobora, Ilustratorica: Maja Cipek, akademska slikarica iz Samobora
Veličina: 48,28 x 29,82 mm
Papir: bijeli, 102 g, gumirani
Zupčanje: češljasto, 14
Tisak: višebojni ofset
Tiskara: AKD d.o.o., Zagreb
Datum izdanja: 4.10.2024.
Naklada: 25 000 primjeraka po motivu


S uvođenjem električnog napona snage 25 kV i 50 Hz izmjenične struje krajem 1960-ih godina na hrvatskim prugama uvedena su električna vučna vozila za navedeni napon pri čemu su svakako najdublji trag ostavile lokomotive serije JŽ 441, odnosno HŽ 1141 koje su u uporabi više od pola stoljeća.


Pročitaj više


Lokomotive (električne) serije HŽ 1141 / JŽ 441 S uvođenjem električnog napona snage 25 kV i 50 Hz izmjenične struje krajem 1960-ih godina na hrvatskim prugama uvedena su električna vučna vozila za navedeni napon pri čemu su svakako najdublji trag ostavile lokomotive serije JŽ 441, odnosno HŽ 1141 koje su u uporabi više od pola stoljeća. Prve lokomotive ove serije vozile su na relaciji Metković – Ploče otvorenoj 1969. i Dobova – Zagreb – Beograd elektrificiranoj 1970., a zatim i Zagreb – Sisak – Novska 1972. te Zagreb – Koprivnica 1981. godine. S izmjenama napona 3 kV na 25 kV i 50 Hz uvedene su u promet i na prugama Zagreb – Karlovac 1986., Karlovac – Moravice 1987. te, u konačnici, i Moravice – Rijeka 2012. te Rijeka – Šapjane 2013. godine. Time je cjelokupna mreža elektrificiranih pruga u Hrvatskoj dobila isti napon. Lokomotive HŽ 1141 / JŽ 441 prvi su put sagrađene 1967. godine. Proizvela ih je tvrtka Traktion-Uniona nastala suradnjom švedske tvornice ASEA, švicarskog Secherona i austrijskog Elin-Uniona. S njihovom licencijom jednu godinu poslije s kooperantima je proizvodnju nastavila zagrebačka tvornica Rade Končar. U ukupno 7 podserija proizvedeno je od 1967. do 1985. godine 285 primjeraka od čega 96 za hrvatsku željezničku upravu, dok su ostale raspodijeljene po drugim jugoslavenskim republikama, uz iznimku Slovenije, te su prodane Rumunjskoj i Turskoj. Glavne karakteristike ove lokomotive bile su dvije pogonske osovine rasporeda Boʾ Boʾ s četiri vučna motora s po 34080 kW satne te 3860 kW trajne snage motora, koji su mogli postići brzinu 120 km/h, a podserije lokomotiva nakon 1976. mogle su postići brzinu do 140 km/h. Masa lokomotive kretala se od 78 t do 82 t, dok im je duljina iznosila 18,4 m. Snaga vuče i grijanja iznosila je do 35 dvoosovinskih ili 17 četveroosovinskih vagona. S osamostaljenjem Hrvatske pod upravom HŽ-a našle su se 93 lokomotive preimenovane u HŽ 1161. U izvornoj izvedbi lokomotive su bojene narančastom, a poslije plavom te crvenom bojom, a poznate su pod nazivom „ASEA“. dr. sc. Josip Kajinić, zn. sur., kustos Hrvatski željeznički muzej

Naziv: LOKOMOTIVE
Vrsta: P
Opis: Motivi: električna lokomotiva serije HŽ 1061 / JŽ 362 električna lokomotiva serije HŽ 1141 / JŽ 441 Marke su izdane u zajedničkom arčiću od 6 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC).
Datum: 4.10.2024.

Ostale marke u ovoj seriji:

 
Poštovani, prijavite se u sustav kako biste mogli ocijeniti i komentirati proizvod.