English version
0,00 €
Vaša košarica
Završi kupnju
072 303 304 | Kontaktni centar Hrvatske pošte












 

MOSTOVI I VIJADUKTI

      5 / 5

Šifra: 337083 Artikl je dostupan

Cijena: 1,33 €


Želim da marke budu žigosane
Unesite željenu poziciju žiga
MOSTOVI I VIJADUKTI

Artikl je dodan u košaricu.

nastavite kupovati ili otvorite košaricu

Broj: 1321
Vrijednost: 10,00 kn
Dizajn: Mario Petrak, dizajner iz Zagreba
Veličina: 112 x 73 mm
Papir: bijeli, 102 g, gumirani
Zupčanje: kutijasto, 14
Tisak: višebojni ofset
Tiskara: AKD d.o.o., Zagreb
Datum izdanja: 22.1.2021.
Naklada: 30 000 blokova


Od pamtivijeka čovjek se susretao s problemom prijelaza preko neke prirodne prepreke, većega ili manjeg vodotoka ,duboke vododerine i sličnog. Nastojanje da se savlada prepreka u pravilu je bilo motivirano kakvim lukrativnim poticajem, kao što je lov, zamjena dobara, krađa ili pljačka susjeda, ratni pohod i slično.


Pročitaj više


KUDIN MOST Od pamtivijeka čovjek se susretao s problemom prijelaza preko neke prirodne prepreke, većega ili manjeg vodotoka ,duboke vododerine i sličnog. Nastojanje da se savlada prepreka u pravilu je bilo motivirano kakvim lukrativnim poticajem, kao što je lov, zamjena dobara, krađa ili pljačka susjeda, ratni pohod i slično. No u slučaju Kudina mosta ili, bolje rečeno, prijelaza riječ je o poticaju motiviranom uzvišenom kategorijom: ljubavi. Naime, prema predaji ovaj prijelaz (koji obuhvaća više malih mostića i nasipa sa suhozidima) gradio je krajem 18. i početkom 19. stoljeća mladić imenom Kude motiviran velikom ljubavlju prema svojoj djevojci. Sagradio ga je da bi lakše i brže mogao doći k njoj, a neki kažu radi toga da bi njegova svadbena svita mogla doći u prosidbu ili svadbu suhih nogu. Nije poznato tko je bio Kude i odakle mu zamisao kako sagraditi prijelaz, ali je vjerojatno negdje vidio most sa svodovima, konstrukcijom logičnom za gradnju kamenom, a možda ga je inspirirala i gradnja Marmontove ceste duž jadranske obale građene upravo u to doba. Prijelaz duljine 109 metara premošćuje rijeku Krupu, pritok Zrmanje, i sastoji se od 12 manjih svođenih mostića s otvorima veličine otprilike tri do četiri metra, dvaju propusta i spojnih nasipa stranica obloženih kamenom između spomenutih objekata. Širina prijelaza je otprilike 1,5 metar. Prijelaz je sagrađen od sedre – vapnenačkoga kamena relativno lakog za obradu koji obično nastaje u podnožju slapova, dakle materijal za gradnju našao se neposredno uz lokaciju objekta. Na lokaciji Kudina mosta rijeka Krupa vijuga među strmim kamenim obroncima. Uzvodno od Kudina mosta postoji više slapova među kojima se ističe „deveterac“ zbog 9 sedrenih kaskada ukupne visine 10-ak metara. Cijeli okoliš rijeke i lokacije mosta iznimno je privlačan te je, stoga, i sastavni dio Parka prirode „Velebit“, a cilj je i planinarskih pohoda. Do mosta se može doći pješice od mjesta Golubića udaljenog oko 6,5 kilometara planinarskom stazom za što treba otprilike sat i pol s obzirom na visinsku razliku od približno 320 metara. Prijelaz Kudin most zaštićen je kao kulturno dobro, međutim, postoji bojazan da bi zbog pretjeranog broja posjetitelja mogao biti ugrožen. VIJADUKT ZEČEVE DRAGE Na Autocesti A6 Rijeka – Zagreb, između čvorova Bosiljevo 2 i Vrbovsko, sagrađen je x-vijadukt Zečeve drage iza kojeg, gledano u smjeru Zagreba, slijedi tunel Veliki gložac. Vijadukt je ukupne duljine 939,23 metra, a čine ga dva identična paralelna objekta, svaki za zaseban smjer vožnje. Građeni su od 2002. do 2004. (danas smjer prema Rijeci) te od 2005. do 2007. (danas smjer prema Zagrebu). Projekt je napravljen u Inženjerskom projektnom zavodu iz Zagreba, a odgovorni projektant je Zoran Lončarec, dipl. ing. građ. Radove je izvela tvrtka Viadukt. Ukupnu duljinu vijadukta čine dva upornjaka duljine 8,7 i 15,6 metara te 19 raspona veličine 2x 39,75 metara + 16x 49,73 metra + 39,75 metara. Širina oba objekta je po 12,2 metra. Prometne širine na svakom objektu su 2x 3,5 metara za vozni trak i 2,5 metara za zaustavni trak, a ostatak do pune širine od 12,2 metra čine ograde i zaštitni prostori. Stupovi vijadukta visoki su do 50 metara. Vijadukt je u tlocrtnoj krivini R = 2505 metara te vertikalnoj R = 26 500 metara. Uzdužni nagib je 4,25% na višem i 0,77% na nižem upornjaku. Rasponska konstrukcija je sandučastog presjeka izvedena od prednapetog betona, skošenih stranica, i visine otprilike 4,0 metra. Nad ležajnim mjestima stijenke konstrukcije su pojačane. Stupovi mosta su sandučastoga poprečnog presjeka debljine stijenki 0,3 metra (0,6 metara pri donjem dijelu), a temeljeni su na plitkim armiranobetonskim temeljima dimenzija 12x13x3 metra. Ovaj je objekt posebno zanimljiv zbog načina izvedbe njegove rasponske konstrukcije tehnologijom segmentnog potiskivanja. Segmenti rasponske konstrukcije betonirani su pred upornjakom i uz pomoć metalnoga „kljuna“, potiskivanjem pomoću hidrauličnih preša, gurani dok se ne dosegne stup. Pritom su morali biti i usklađeno pridržavani zbog uzdužnog nagiba objekta. Ukupna masa rasponske konstrukcije pri kraju potiskivanja bila je 22 000 tona. Da posao bude još složeniji, treba istaknuti kompliciranu geometriju objekta zbog vertikalne i horizontalne zakrivljenosti nivelete. Jednakom tehnologijom izveden je prije toga vijadukt Bajer na toj autocesti kod Fužina, koji je sagradio isti izvođač, tvrtka Viadukt iz Zagreba. Zvonimir-Zdenko Šimunjak, dipl. ing. građ.

Naziv: MOSTOVI I VIJADUKTI
Vrsta: BLOK
Opis: Motivi: Kudin most na Krupi, vijadukt Zečeve drage Prigodni poštanski blok čine dvije marke, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC).
Datum: 22.1.2021.

Ostale marke u ovoj seriji:

Poštovani, prijavite se u sustav kako biste mogli ocijeniti i komentirati proizvod.