English version
0,00 €
Vaša košarica
Završi kupnju
072 303 304 | Kontaktni centar Hrvatske pošte












 

LOKOMOTIVE - Parna lokomotiva br. 7

     

Šifra: 332815 Artikl je dostupan

Cijena: 1,01 €


Želim da marke budu žigosane
Unesite željenu poziciju žiga
LOKOMOTIVE - Parna lokomotiva br. 7

Artikl je dodan u košaricu.

nastavite kupovati ili otvorite košaricu

Broj: 1162
Vrijednost: 7,60 kn
Dizajn: Luka Juras, dizajner iz Zagreba
Veličina: 48,28 x 29,82 mm
Papir: bijeli, 102 g, gumirani
Zupčanje: češljasto, 14
Tisak: višebojni ofset
Tiskara: AKD d.o.o., Zagreb
Datum izdanja: 5.10.2018.
Naklada: 100 000


VUČNA VOZILA SAMOBORSKE ŽELJEZNICE Pojam „samoborska željeznica“ podrazumijeva uskotračnu željezničku prugu širine kolosijeka 760 mm između Zagreba i Samobora na kojoj je promet tekao od 16. siječnja 1901. do 31. prosinca 1979. godine. Pruga je građena u statusu vicinalne (gospodarske) pruge, bila je dugačka 19 kilometara, a njezinu gradnju financiralo je dioničko društvo Vicinalna željeznica Zagreb-Samobor sa sjedištem u Budimpešti. Nakon Drugog svjetskog rata pruga je ušla u sastav JDŽ-a, a od 1. srpnja 1950. poslovala je kao samostalna tvrtka pod nazivom Gradska željeznica u Zagrebu (GŽZ). Godine 1951. pruga je produljena od Samobora do Bregane za pet kilometara. Sljedeća dva desetljeća ulagalo se u obnovu pruge i modernizaciju mobilnih kapaciteta. Unatoč tomu, željeznički promet na toj pruzi nije mogao konkurirati ekspanziji cestovnog prometa, pa je početkom 1980. samoborska pruga zatvorena za promet. Za vuču vlakova na toj pruzi uglavnom su se koristila rabljena vučna vozila ili vozila koja su uzimana u najam. Jedina nova vozila bila su parna lokomotiva br. 7 i aluminijski dizel-elektromotorni vlakovi.


Pročitaj više


Parna lokomotiva br. 7 Uskotračna tenderska parna lokomotiva br. 7 bila je građena za vuču lakih putničkih i mješovitih vlakova na nizinskim prugama. Gabaritima mala, a lagana i brza lokomotiva bila je jednostavna za održavanje. Lokomotiva br. 7 imala je plosnate parorazvodnike, kormilo Heusinger, ručnu kočnicu na polugu i visok dimnjak s iskrolovkom. Za loženje je bio korišten ugljen svih vrsta, a količina koja se mogla spremiti bila je dovoljna za vožnju na relaciji Zagreb – Samobor. Lokomotive te vrste građene su u tvornici Orenstein & Koppel u Berlinu i Drewitzu između 1923. i 1930. godine. Parna lokomotiva br. 7 danas se nalazi u Tehničkom muzeju „Nikola Tesla“ u Zagrebu. Snaga lokomotive je 44 kW (60 KSi), dužina 6380 mm, masa prazne lokomotive 10 t, masa lokomotive u službi 12 t, zaliha vode 2,5 m3, zaliha ugljena 0,5 t, a najveća dopuštena brzina 25 km/h.

Naziv: LOKOMOTIVE
Vrsta: P
Opis: Motivi: parna lokomotiva br. 7; dizel-elektromotorni vlak DEV I Marke su izdane u zajedničkom arčiću od 6 maraka, a Hrvatska pošta izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Ovo izdanje realizirano je u suradnji s Tehničkim muzejom „Nikola Tesla“ i Hrvatskim željezničkim muzejom.
Datum: 5.10.2018.

Ostale marke u ovoj seriji:

 
Poštovani, prijavite se u sustav kako biste mogli ocijeniti i komentirati proizvod.